Το μάθημα αναλύει ειδικά θέματα που αφορούν εφαρμογές της πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα, ασχολείται με το ρόλο των παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα των τρισδιάστατων παιχνιδιών. Το αντικείμενο προσεγγίζεται τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά. Αναλύεται η θεωρητική τεκμηρίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, οι κατηγορίες, το λογισμικό που χρησιμοποιείται και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα λεγόμενα Serious Games.
Εισαγωγικά, ηλεκτρονικό παιχνίδι-ορισμός, από το αναλογικό στο ψηφιακό παιχνίδι, κατανοώντας τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως μέσο και ως σύστημα, δομή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, Core/Game Mechanics, καταστάσεις-φάσεις παιχνιδιού, κερδίζοντας σε ένα παιχνίδι, Gameplay, Playability.
Είδη και κατηγορίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, παιχνίδια και μάθηση.
Η θεωρία μάθησης με ηλεκτρονικά παιχνίδια του Gee. Κριτική στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η "παιχνιδοποίηση" (gamification) της μάθησης. Σοβαρά Παιχνίδια-Serious Games, εκπαιδευτικά vs. σοβαρά παιχνίδια, το προγραμματιστικό περιβάλλον Kodu.
Το προγραμματιστικό περιβάλλον του Kodu. Εγκατάσταση του προγράμματος, αρχικές ρυθμίσεις του προγράμματος και τα πρώτα βήματα στο Kodu, Το περιβάλλον κατασκευής παιχνιδιών, χρήση της κάμερας.
Κατασκευάζοντας το πρώτο πρόγραμμά μας, ρυθμίσεις αντικειμένων/χαρακτήρων, ρυθμίσεις του παιχνιδιού/κόσμου.
Χρησιμοποιώντας διαδρομές-Paths, When Keyboard, Mouse, Gamepad, Touch, Let the music play.