Διοίκηση ολικής ποιότητας

ΤΕΙ Πειραιά

Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Έτος: 2014

Διδάσκων: Δημήτριος Δρόσος

Περιγραφή Μαθήματος

Μέσα από το μάθημα οι σπουδαστές θα μπορέσουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις αναφορικά με τα πληροφοριακά συστήματα και τις τεχνολογίες που τα υποστηρίζουν. Πιο συγκεκριμένα το μάθημα στοχεύει να ενημερωθούν οι σπουδαστές για τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις που επικρατούν γύρω από τη διοίκηση ολικής ποιότητας. Να κατανοήσουν οι σπουδαστές τις βασικές αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας και τις απόψεις και προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί στη βιβλιογραφία καθώς και την επιχειρηματική πρακτική. Να περιγραφούν τα πλεονεκτήματα για μια επιχείρηση - οργανισμό από την εφαρμογή και ανάπτυξη της διοίκησης ολικής ποιότητας. Να καθοριστούν τα βήματα ανάπτυξης των σύγχρονων συστημάτων ποιότητας. Να καθοριστούν τα πιθανά προβλήματα - δυσκολίες κατά την διάρκεια της ανάπτυξης και της εφαρμογής της διοίκησης ολικής ποιότητας. Τέλος παρουσιάζονται οι λειτουργίες των εφαρμογών της διοίκηση ολικής ποιότητας μέσα από πρακτικά παραδείγματα.

Video-Διαλέξεις

Διάλεξη 01: Παρουσίαση της ταυτότητας του μαθήματος

Στόχος της ενότητας αυτής είναι να ενημερωθούν οι σπουδαστές για τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις που επικρατούν γύρω από τη διοίκηση ολικής ποιότητας και να κατανοηθούν βασικές αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας καθώς και απόψεις - προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί στη βιβλιογραφία και την επιχειρηματική πρακτική.

Διάλεξη 02: Ποιότητα

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Τι είναι η ποιότητα • Ο ορισμός της ποιότητας • Η σημασία της ποιότητας

Διάλεξη 03: Θεωρίες Deming και Crosby

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • H Θεωρία του Deming • Η φιλοσοφία του Juran • Η φιλοσοφία του Crosby • Σύγκριση των θεωριών Deming και Crosby • Η φιλοσοφία του FeigenBaum

Διάλεξη 04: Εισαγωγή στη διοίκηση ολικής ποιότητας

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Η σημασία της διοίκησης ολικής ποιότητας • Βασικές αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας • Κρίσιμα στοιχεία της διοίκησης ολικής ποιότητας • Η ποιότητα ανά τον κόσμο • Διασφάλιση ολικής ποιότητας

Διάλεξη 05: Πελάτης και προμηθευτής

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Η έννοια του πελάτη • Η έννοια του προμηθευτή • Εξυπηρέτηση πελατών

Διάλεξη 06: Ικανοποίηση πελατών

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Ικανοποίηση πελάτη • Μέθοδος Musa • Μέτρηση ικανοποίησης πελατών

Διάλεξη 07: Σύστημα διαχείρισης ποιότητας & πρότυπα

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Πρότυπα ISO 9001: 2008, ISO 14001, ISO 22000:2005, OHSAS 18001 • Βασική φιλοσοφία συστήματος διαχείρισης ποιότητας • Εγχειρίδιο διαχείρισης ποιότητας, διεργασίες, διαδικασίες • Οδηγίες, έντυπα

Διάλεξη 08: Παρουσιάσεις και αναλύσεις συστήματος διαχείρισης ποιότητας

• Εσωτερική επιθεώρηση, διορθωτικές ενέργειες, προληπτικές • Ενέργειες, ποιοτικός έλεγχος, περιγραφές θέσεων εργασίας • Στόχοι ποιότητας, εξωτερικές επιθεωρήσεις, παράπονα πελάτη

Διάλεξη 09: Διαδικασία πιστοποίησης