Μέσα από το μάθημα οι σπουδαστές θα μπορέσουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις αναφορικά με τα πληροφοριακά συστήματα και τις τεχνολογίες που τα υποστηρίζουν. Πιο συγκεκριμένα το μάθημα στοχεύει να ενημερωθούν οι σπουδαστές για τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις που επικρατούν γύρω από τη διοίκηση ολικής ποιότητας. Να κατανοήσουν οι σπουδαστές τις βασικές αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας και τις απόψεις και προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί στη βιβλιογραφία καθώς και την επιχειρηματική πρακτική. Να περιγραφούν τα πλεονεκτήματα για μια επιχείρηση - οργανισμό από την εφαρμογή και ανάπτυξη της διοίκησης ολικής ποιότητας. Να καθοριστούν τα βήματα ανάπτυξης των σύγχρονων συστημάτων ποιότητας. Να καθοριστούν τα πιθανά προβλήματα - δυσκολίες κατά την διάρκεια της ανάπτυξης και της εφαρμογής της διοίκησης ολικής ποιότητας. Τέλος παρουσιάζονται οι λειτουργίες των εφαρμογών της διοίκηση ολικής ποιότητας μέσα από πρακτικά παραδείγματα.
Στόχος της ενότητας αυτής είναι να ενημερωθούν οι σπουδαστές για τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις που επικρατούν γύρω από τη διοίκηση ολικής ποιότητας και να κατανοηθούν βασικές αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας καθώς και απόψεις - προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί στη βιβλιογραφία και την επιχειρηματική πρακτική.
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Τι είναι η ποιότητα • Ο ορισμός της ποιότητας • Η σημασία της ποιότητας
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • H Θεωρία του Deming • Η φιλοσοφία του Juran • Η φιλοσοφία του Crosby • Σύγκριση των θεωριών Deming και Crosby • Η φιλοσοφία του FeigenBaum
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Η σημασία της διοίκησης ολικής ποιότητας • Βασικές αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας • Κρίσιμα στοιχεία της διοίκησης ολικής ποιότητας • Η ποιότητα ανά τον κόσμο • Διασφάλιση ολικής ποιότητας
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Η έννοια του πελάτη • Η έννοια του προμηθευτή • Εξυπηρέτηση πελατών
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Ικανοποίηση πελάτη • Μέθοδος Musa • Μέτρηση ικανοποίησης πελατών
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να γίνουν κατανοητές από τους σπουδαστές οι εξής έννοιες: • Πρότυπα ISO 9001: 2008, ISO 14001, ISO 22000:2005, OHSAS 18001 • Βασική φιλοσοφία συστήματος διαχείρισης ποιότητας • Εγχειρίδιο διαχείρισης ποιότητας, διεργασίες, διαδικασίες • Οδηγίες, έντυπα
• Εσωτερική επιθεώρηση, διορθωτικές ενέργειες, προληπτικές • Ενέργειες, ποιοτικός έλεγχος, περιγραφές θέσεων εργασίας • Στόχοι ποιότητας, εξωτερικές επιθεωρήσεις, παράπονα πελάτη