Το μάθημα επικεντρώνεται στις σύγχρονες ψηφιακές μορφές οργάνωσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης. Κύρια ζητήματα που αναδεικνύονται στο μάθημα είναι αυτά των μοναδικών χαρακτηριστικών που επιδεικνύει το ηλεκτρονικό επιχειρείν, όπως η παγκόσμια παρουσία, των δυνάμεων που πιέζουν τις επιχειρήσεις για στροφή στο ηλεκτρονικό αυτό μέσο (π.χ. ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις) και των νέων επιχειρηματικών μοντέλων τα οποία προέκυψαν μέσω του διαδικτύου και οι σημαντικές επιπτώσεις που επέφεραν στο κλασσικό επιχειρείν, όπως για παράδειγμα στη μουσική βιομηχανία. Έμφαση δίνεται και στη στρατηγική των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων που διαρκώς διαφοροποιείται και μεταλλάσσεται καθώς και στη δύναμη του καταναλωτή που πλέον δεν είναι παθητικός δέκτης πληροφοριών αλλά συμμετέχει ενεργά στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου και παρεμβαίνει στις επιχειρηματικές διαδικασίες, μέσω των εργαλείων και εφαρμογών του Web 2.0.
Βασικές έννοιες της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας, ορισμοί ηλεκτρονικού επιχειρείν & εμπορίου, παραδείγματα B2C, Β2Β, διαφορές συμβατικού και διαδικτυακού εμπορίου, μεγέθη της αγοράς.
Μοναδικά χαρακτηριστικά του Διαδικτυακού επιχειρείν, τυπολογία επιχειρηματικών μοντέλων, παραδείγματα και καινοτομικά επιχειρηματικά μοντέλα (“name your own price” – “affiliate marketing”), μοντέλα εσόδων, αλυσίδα και σύστημα αξίας.
Αλλαγή στην ασυμμετρία της πληροφορίας και μεγαλύτερη ισχύς του καταναλωτή. Η διαδικασία της αγοράς, εξατομίκευση και κριτήρια αξιολόγησης e-shop.
Νέα κανάλια επικοινωνίας και μοναδικά χαρακτηριστικά. Η ιστοσελίδα της εταιρείας ως μέσο προώθησης, διαφημίσεις μέσω display, search (SEO, SEM), email, social media και mobile.
Παρουσίαση ενός συνολικού πλαισίου καταγραφής και μέτρησης για την απόδοση των διαδικτυακών επιχειρηματικών ενεργειών μάρκετινγκ. Από τα click-through-rates στο “viewability”. Παρουσίαση και πρακτική άσκηση στα Web analytics, Google AdWords και στρατηγικοί δείκτες για συγκριτική αξιολόγηση διαδικτυακών επιχειρηματικών ενεργειών.
Ολοκληρωμένη διαχείριση πληροφοριών και σχέσεων μιας επιχείρησης σε ψηφιακό περιβάλλον. Παρουσίαση συστημάτων διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) και διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM).
Εξέλιξη της αγοράς, από τα premium SMS στα mobile apps, στις υπηρεσίες εντοπισμού θέσης (LBS) και στα QR codes. Internet of Things και η «6η αίσθηση». NFC και επαυξημένη πραγματικότητα στο κινητό.
Ηλεκτρονικές θέσεις αγορών (e-marketplaces): Δομή, μηχανισμοί και επιδράσεις στο επιχειρηματικό οικοσύστημα. Βασικοί τύποι B2B και λειτουργίες. Διαχείριση της αλυσίδας τροφοδοσίας με την χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Οι δημοπρασίες ως μηχανισμοί αγορών και οι βασικοί τύποι.
Πώς μια επιχείρηση πρέπει να ανταγωνιστεί, ποιοι πρέπει να είναι οι στόχοι της και ποια σχέδια και πολιτικές θα χρειαστούν για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι; Οι πέντε δυνάμεις του ανταγωνισμού (Porter) και τα βήματα του στρατηγικού σχεδιασμού. Κύρια εργαλεία στρατηγικού σχεδιασμού (SWOT, PEST, business model canvas).
Προσδιορισμός επιχειρηματικού μοντέλου για μια καινοτομική διαδικτυακή επιχείρηση, δημιουργία αξίας και τοποθέτηση (positioning) της εταιρείας. Κρίσιμοι πόροι και λειτουργίες της εταιρείας. Ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Οι ανταγωνιστικές δυνάμεις. Καθορισμός πλάνου προώθησης και εκτέλεση παραγγελιών –διανομή. Τιμολογιακή πολιτική, εκτίμηση εσόδων και ανάλυση νεκρού σημείου (break-even point).