Στρατηγική επιχειρήσεων

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Έτος: 2015

Διδάσκων: Ιωάννης Αντωνιάδης

Περιγραφή Μαθήματος

Η στρατηγική αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι για μια σύγχρονη επιχείρηση και οργανισμό καθώς θέτει τις κατευθύνσεις και τους στόχους προς τους οποίους αυτή θα κινηθεί. Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με την έννοια της στρατηγικής και τη σημασία της για μια επιχείρηση - οργανισμό. Το ενδιαφέρον του μαθήματος επικεντρώνεται στη διαδικασία λήψεως στρατηγικών αποφάσεων αλλά και στις κύριες στρατηγικές που χρησιμοποιούνται από την επιχείρηση. Εξετάζονται σύγχρονα θέματα στρατηγικής επιχειρήσεων, με την βοήθεια παραδειγμάτων και μελετών περιπτώσεων (case studies).

Video-Διαλέξεις

Διάλεξη 01: Εισαγωγή στη στρατηγική

Σκοπός της διάλεξης είναι να φέρει σε επαφή τον εκπαιδευόμενο με την έννοια και τη σημασία της στρατηγικής για τη σύγχρονη επιχείρηση.

Διάλεξη 02: Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος

Σκοποί της διάλεξης είναι: • Να δείξει την αλληλεπίδραση του εξωτερικού περιβάλλοντος με την επιχείρηση • Να αναλύσει τα κύρια χαρακτηριστικά του εξωτερικού περιβάλλοντος • Να προσφέρει ένα πλαίσιο-εργαλείο ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος • Να φέρει τον εκπαιδευόμενο σε επαφή με πηγές στοιχείων για την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος

Διάλεξη 03: Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος

Σκοποί της διάλεξης είναι: •να αντιληφθεί ο εκπαιδευόμενος την έννοια της ανάλυσης κλάδου (industry) και τον τρόπο που επιδρά πάνω στη στρατηγική της επιχείρησης •να αξιολογεί και να χρησιμοποιεί το υπόδειγμα των 5 δυνάμενων του Porter •να αξιολογεί τα χαρακτηριστικά και τις αντιδράσεις των ανταγωνιστών σε έναν κλάδο (industry)

Διάλεξη 04: Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος

Σκοπός της διάλεξης είναι: •να αντιληφθεί ο εκπαιδευόμενος τη σχέση πόρων και ικανοτήτων •να κατανοήσει τη διάκριση και τη σημασία των ικανοτήτων για την επίτευξη της στρατηγικής μιας επιχείρησης

Διάλεξη 05: Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος

Σκοπός της διάλεξης είναι να εξετασθούν δομές εσωτερικής και εξωτερικής οργάνωσης που δημιουργούν αξία για την επιχείρηση και προωθούν την υλοποίηση της στρατηγικής της.

Διάλεξη 06: Εταιρική αποστολή – Όραμα

Σκοπός της διάλεξης είναι να αναδείξει τη σημασία της εταιρικής αποστολής και του οράματος μιας επιχείρησης στη δημιουργία και εκτέλεση της στρατηγικής της.

Διάλεξη 07: Στρατηγικές επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος

Σκοπός της διάλεξης είναι να φέρει τον εκπαιδευόμενο σε επαφή με τις τρεις βασικές στρατηγικές που έχουν στη διάθεση τους οι επιχειρήσεις, αναλύοντας τον τρόπο εφαρμογής τους.

Διάλεξη 08: Στρατηγικές ανάπτυξης και εξυγίανσης/διάσωσης

Σκοπός της διάλεξης είναι να φέρει τον εκπαιδευόμενο σε επαφή με : •τις στρατηγικές που διασφαλίζουν την ανάπτυξη μιας επιχείρησης •τις στρατηγικές και τη διαδικασία αναδιάρθρωσης που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση για να αντιμετωπίσει μια κρίση στον κλάδο ή την οικονομία

Διάλεξη 09: Στρατηγικές διεθνοποίησης - Εξωστρέφειας

Σκοπός της διάλεξης είναι: • να τονίσει τη σημασία της εξωστρέφειας για μια επιχείρηση • να αναλύσει στρατηγικές επέκτασης σε αγορές του εξωτερικού

Διάλεξη 10: Συγχωνεύσεις – Εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες

Σκοπός της διάλεξης είναι να αναλύει τη σημασία και τη χρήση των συγχωνεύσεων και εξαγορών ως στρατηγική ανάπτυξης για τις σύγχρονες επιχειρήσεις.

Διάλεξη 11: Στρατηγική στην πράξη

Σκοπός της διάλεξης είναι: • να αναλύσει τα χαρακτηριστικά μιας πετυχημένης στρατηγικής και το πλαίσιο αξιολόγηση της • να συνδέσει την υλοποίηση της στρατηγικής με την εσωτερική οργανωτική δομή της επιχείρησης

Διάλεξη 12: Coffee Wars: Starbucks vs Mikel

Στη διάλεξη αυτή με τη χρήση 2 case study και τη συγκριτική τους ανάλυση ανακεφαλαιώνουμε και εφαρμόζουμε τις έννοιες της στρατηγικής που αναλύσαμε σε όλες τις προηγούμενες διαλέξεις. Παραγγείλετε τον καφέ σας και ξεκινάμε.