Στο μάθημα της Μηχανικής Ι διδάσκονται οι βασικές αρχές ισορροπίας ενός στερεού σώματος στο επίπεδο και στο χώρο. Αναλύονται τα είδη των φορτίων και των φορέων στο επίπεδο, καθώς και πώς τα φορτία αυτά επιδρούν και επηρεάζουν τα εντατικά μεγέθη N.Q.M. του φορέα. Τέλος, μελετώνται οι σύνθετοι φορείς καθώς και τα δικτυώματα υπό συνθήκες ισοστατικής και υπερστατικής (δοκός Gerber) κατάστασης. Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι: Η κατανόηση των βασικών εννοιών της δύναμης και της ροπής και πώς αυτές επηρεάζουν την ισορροπία ενός στερεού σώματος στο επίπεδο. Η κατανόηση των ειδών στήριξης ενός φορέα στο επίπεδο, των απλών και των σύνθετων φορέων. Καθώς και η κατανόηση του φυσικής σημασίας και του τρόπου υπολογισμού των εντατικών μεγεθών ενός φορέα στο επίπεδο.
Οι στόχοι της 1ης ενότητας είναι η κατανόηση της έννοιας του απολύτως απαραμόρφωτου στερεού σώματος, η κατανόηση της ισορροπίας ενός στερεού στο επίπεδο, η επίλυση ισοστατικών προβλημάτων ισορροπίας στο επίπεδο, η κατανόηση των εντατικών μεγεθών Ν,Q,M και η επίλυση φορέων τύπου δικτυώματος.
Ο στόχος της 2ης ενότητας είναι να εξοικειωθούν οι σπουδαστές με τις παρακάτω έννοιες: δυνάμεων στο επίπεδο, ισορροπία τριών δυνάμεων, ζεύγος δυνάμεων.
Ο στόχος της 3ης ενότητας είναι να εξοικειωθούν οι σπουδαστές με την έννοια της ισορροπίας των στερεών στο επίπεδο.
Ο στόχος της 4ης ενότητας είναι να εξοικειωθούν οι σπουδαστές με τις έννοιες: ισορροπία σύνθετων φορέων στο επίπεδο και είδη στήριξης σώματος
Ο στόχος της 5ης ενότητας είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές την έννοια των σύνθετων φορέων.
Ο στόχος της 6ης ενότητας είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές με τις έννοιες: δικτυώματα, μέθοδος κόμβων, θεωρία δικτυωμάτων
Ο στόχος της 7ης ενότητας είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές με τις έννοιες: δικτυώματα, ισοστατικότητα - στερεότητα κατασκευών.
Ο στόχος της 8ης ενότητας είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές την έννοια της γραφικής μεθόδου Cremona.
Στην ενότητα αυτή αρχικά γίνεται μια εισαγωγή στα εντατικά μεγέθη N, Q, M και στην συνέχεια ο διδάσκων καθηγητής λύνει μια σειρά ασκήσεων.